Dzień dobry kochani. Przychodzę do Was z MEGA informacją.
Razem z Marzena Fenert – KreatywneWrota.pl robimy
11.01.2022 o godz. 20.00 bezpłatnego liva
Będziemy razem tworzyć na żywo grę do pracy z emocjami.
Live jest dla każdego:
rodzica
nauczyciela
trenera mentalnego
pedagoga
psychologa
Pokażemy Wam jak tworzyć sobie narzędzie do pracy z dzieckiem nad tym, czego właśnie potrzebujecie
Będzie wypas
Zapraszamy!!!
Zapisz sobie datę w kalendarzu!!!
A i udostępnij info u siebie na tablicy i w relacji. Niech idzie w świat!!!
NA SPOTKANIE PRZYGOTUJ:
NOŻYCZKI
CZYSTE KARTKI
KLEJ
MAZAKI LUB KREDKI
To powiem Ci droga Kasiu i Tobie również – tak Tobie która czyta te słowa, że praca ze mną wygląda tak:
Na początku jestem taki właśnie małym duszkiem, który siedzi albo w kieszeni Twoich spodni, albo na Twoim ramieniu. Jak tylko zechcesz ze mną gadać, to ja Ci będę podpowiadać te słowa które Ty możesz zastąpić w swoim słowniku. I będę Ci podpowiadać co i jak możesz zrobić inaczej. Nie stanie się to jednak bez Twojego działania. Wymaga to od Ciebie kontaktów ze mną – tak może być online. Wymaga to słuchania moich livów, moich webnarów lub szkoleń, albo mojego gadania podczas konsultacji. Bez tego nie pojawię się u Ciebie i nie mam jak Ci pomóc. Nie mam jak stać się Twoim duszkiem. Z czasem, zamienię się w Twój własny monolog wewnętrzny i będziesz słyszeć inne niż do tej pory słowa, które Cię wspierają. Tak to zwyczajnie jest skonstruowane, że te obecne monologi wewnętrzne – które Cię nie wspierają – też w jakiś sposób wtargnęły do Twoje głowy. Ktoś Ci te słowa kiedyś powiedział i był wtedy takim “duszkiem”. No nie były to i nie są słowa wspierające, bo zwyczajnie ten ktoś (mama, tata, babcia, opiekun) znali tylko takie słowa i do tego, nie wiedzieli, że nie są wspierające. Ba neurobiologia rozwija się zawrotnie dopiero od kilkunastu lat, a Twoi rodzice wychowywali Cię w tych czasach, w których nie wiedzieliśmy tyle o negatywnym wpływie tych starych schematów. TUTAJ możesz rozpocząć przygodę ze mną zabierając się za budowanie poczucia własnej wartości! DO DZIEŁA!
Live został nagrany i umieszczony w materiałach online zestawu 4 gier Odporni Mentalnie, możesz kupić ten zestaw TUTAJ!
Drugie miejsce, gdzie znajdzie się ten live to moja autorska platforma subskrypcyjna edukacyjno – rozwojowa dla nauczycieli i specjalistów ODN Budujemy Skrzydła z Beatą Kaczor
Gry dla dzieci – jak je samemu stworzyć?
Co znajdziesz w tym live’ie (plan napisany przez Marzenę Fenert www.kreatywnewrota.pl):
1. Po co robić grę planszową skoro można ją kupić?
- Wspaniała zabawa sama w sobie.
- Spędzisz wspólnie czas z dzieckiem.
- Samodzielne tworzenie gier kształtuje wyobraźnię, kreatywność, myślenie przyczynowo-skutkowe (gra musi mieć fabułę i zasady).
- Dziecko samo tworzy sobie zabawkę.
- Uczysz patrzeć dziecko na dany problem lub zagadnienie poprzez części z których się składa.
- Dziecko uczy się także zasad fair play, oraz tego, że zasady są po to, aby je przestrzegać i respektować.
- No i zyskujesz plus tysiąc do efektu WOW u Twojego dziecka, że mama potrafi takie rzeczy!
2. Od czego zacząć?
- Określenie typu gry (karciana, planszowa, przygodowa, edukacyjna.)
- Przygotowanie materiałów (nam potrzebne będą kartki papieru, kredki, klej/taśma klejąca, karty Odporni mentalnie, kryształki z odpornych Mentalnie, lusterko z Odpornych, kostka do gry – wszystko z Odpornych. Informacje o tych materiałach, żeby sobie ludzie przygotowali możesz rozesłać, Ty także przygotuj sobie na live)
- Określenie czym zajmiemy się najpierw: mechaniką czy tematyką.
3. Robimy grę i zaczynamy zabawę 🙂
- Na początku wymyślamy mniej więcej fabułę i temat gry. Detalami fabuły zajmujemy się testując kolejne jej elementy. My zrobimy grę planszową która będzie wspierała rozwój mowy i rozumienie emocji – będzie to gra przygodowa)
- Następnie pracujemy nad rdzeniem gry – wymyślamy podstawowe zasady i założenia gry – na online podczas rozmowy.
- Przygotowujemy wstępnie elementy gry – czyli pionki, żetony jeśli będą występowały, rysujemy schematyczną planszę – takie naprawdę podstawowe elementy.
- Pracujemy nad mechaniką gry – to znaczy nad tym jak gra ma działać.
- Sprawdzamy balans rdzenia gry – czyli testujemy, testujemy, notujemy i wyszukujemy wszelkie wady gry. Na przykład takie jak to, które elementy są mało lub wcale nie używane. Zastanawiamy się jak możemy to zmienić. Sprawdzamy co powoduje błędy w rozumieniu, a może gra jest zbyt przewidywalna?
- Gdy mamy już stabilny rdzeń – dopiero wtedy grę dobudowujemy w różne efekciarskie gadżety i elementy.
- I znów testujemy. Testowanie każdego, nawet najdrobniejszego elementu tworzonej gry – to klucz do sukcesu.
- Gdy nasza gra jest już dopracowana, grywalna, fascynująca i wszystko działa zgodnie z naszymi założeniami – wtedy zajmujemy się ergonomiką gry. Pracujemy nad jej wyglądem, wprowadzamy uproszczenia.
- I znowu testujemy i testujemy. A gdy gra jest już gotowa to przychodzi czas na…
- Tak, dopiero w ostatnim kroku piszemy instrukcję.